Hobbits - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Herman Heskamp - WaarBenJij.nu Hobbits - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Herman Heskamp - WaarBenJij.nu

Hobbits

Door: famheskamp

Blijf op de hoogte en volg Herman

21 November 2011 | Nieuw Zeeland, Waihi Beach

Hobbiton, zondag 20 november

Vandaag de grote dag voor Diny, we gaan naar de filmset van de “Lord of the Rings”.

Om precies te zijn naar het dorpje vanwaar de Hobbits hun lange reis beginnen en ook weer eindigen. Het ligt in een landbouwgebied ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Taupo. Om elf uur moesten we er zijn omdat dan de “Guided Tour” begint. Tien minuten voor het begin van de tour draaiden we de parkeerplaats op waar het geheel start.

Diny snel een ticket gekocht en ik op mijn gemak de camper geparkeerd. Omdat ik toch al weinig aandacht voor de film had is Diny dit keer alleen op tour gegaan. Ik vertoon wel enkele kenmerken van een Hobbit zag ik in “The Shire’s Restaurant”. Zo heb ik ook haar op mijn voeten en Hobbits drinken graag bier en dat vind ik ook niet onaangenaam. Alleen de grootte klopt niet helemaal. Ze wonen in een soort groot uitgevallen regen of biertonnen die op hun kant liggen en in de heuvel zijn ingegraven. Diny zal wel met grappige opnamen terugkomen.

Kan ik mooi het intro van deze dag typen, na de tour gaan we richting oostkust. Waar we vannacht slapen is nog onzeker, wel in de camper maar de plaats weten we nog niet. Het doel is de “Coromandel” een fijn gebied in het noordoosten van het Noordereiland. Maar we rijden weer in en door bergachtig gebied zodat je nooit je gemiddelde snelheid kunt inschatten. We zijn zo wel vaker op de koffie gekomen.

Nu zondagavond zitten we in Waihi Beach vlak aan een prachtig zandstrand. De schelpen hier zijn zo mooi dat ik Diny bijna niet van het strand af kreeg, zie foto. Ook hier waait het weer erg hard maar de temperatuur is goed. Wel hele mooie wolken boven zee. Als ik thuis ben toch eventjes aan de jongens van de meteo op het werk laten zien.

Vandaag weer rijst gegeten, ik krijg al een beetje spleetogen, nog even en we gaan ook sushi eten voor de lunch. Dat lekkere donkere brood met die pitten dat kennen ze hier niet maar die schade haal ik thuis wel weer in. Edammer kaas ligt in elke supermarkt en vandaag heb ik wat van de kaas aan de huispalingen van de camping gevoerd. Als je denkt wat schrijft hij nu raar, maar over de camping loopt een soort beekje waar joekels van palingen inzitten. Bij het bruggetje hangt een bord wat de palingen graag eten, vis, kaas, worst en vlees maar ook brood en stukjes aardappel. Gekke jongens die Nieuw Zeelanders.

Morgen gaan we een lange strandwandeling maken en Diny neemt alvast een plastic tas mee voor de schelpen.

Misschien moeten we er maar een koffer bijkopen.

Tot Morgen,
Herman Heskamp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waihi Beach

4 weken Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

25 November 2011

Thuis

23 November 2011

Laatste dag

22 November 2011

Waihi Beach

21 November 2011

Hobbits

20 November 2011

Craters of the Moon
Herman

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 15647

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2011 - 25 November 2011

4 weken Nieuw Zeeland

Landen bezocht: